eli me ;) Perjantaina mamma raahasi meidät keskellä yötä kylmään ulos ja autoon. Ajoimme Pirkkalan ABC asemalle odottelemaan bussia joka veisi meidät johonkin Liettuaan. Bussi saapuikin tunnin myöhässä ja sinne meidät sitten ängettiin. Siellä oli kamalasti kaikkea muitakin koiria ja vieraita ihmisiä. Kävimme sitten kuitenkin nukkumaan ja matka alkoi.

Perjantai aamuna kävimme pissillä satamassa ja sitten bussi ajoi laivaan. Se olikin meille jo tuttu juttu. Siellä me sitten nukuimme bussissa muiden koirien kanssa ja muutaman tunnin kuluttua saavuimme Tallinnaan. Satamassa taas pissitauko ja matka jatkui kohti Pärnua. Pärnussa meillä oli lounastauko ja ihmiset kävivät syömässä ja mekin saimme ruokaa ja pääsimme pikku lenkille. Sitten taas autoon ja kohti Latvian rajaa. Latvian läpi ajoimme yhtä soittoa ja pian olimmekin jo Liettuassa. Ilta alkoi jo tulla ja maisema pimeni. Olimme jo aika väsyneitä ja kyllästyneitä matkaamiseen mutta illalla noin kymmenen aikaan olimme hotellilla Vilna nimisessä paikassa. Kyllä oli ihmettelyä ja haistelua ja vähän täytyi rähistäkin kun olimme niin väsyneitä. Mutta perillä vihdoin! Menimme ilta lenkille ja kävimme hotellissa nukkumaan.

Lauantai aamuna aamupissin jälkeen ahtauduimme jälleen siihen bussiin mutta onneksi tällä kertaa emme joutuneet olemaan bussissa kauaa vaan ajoimme vaan näyttelypaikalle LitExpo nimiseen paikkaan. Siellä oli paljon porukkaa ja tajusimme että nyt on taas joku näytelmäjuttu kyseessä. Pian pääsimmekin tosi toimiin. Ensin oli Jepen vuoro pyörähtää kehässä. Jeppe esiintyi kauniisti mutta tällä kertaa ei ollut tarpeeksi tuomarin mieleen. Erinomaisen arvoisesti kehässä kävin myös minä mutta hävisin puolalaiselle koiralle karvan mitalla. Mamma sanoi että se oli ihan kettuterrierin näköinen. Fannin vuoro oli senjälkeen ja Fannikin sai erinomaisen mutta ei pärjännyt Elmalle joka räjäytti potin ja oli ROP!!! Elmasta tuli kuulemma myös Liettuan muotovalio ja Kansainvälinen Muotovalio. Väsyneennä pääsimme illalla ryhmäkehien jälkeen hotellille ja iltalenkin jälkeen äkkiä nukkumaan.

Sunnuntaina sama juttu. Aamulla aikaisin ylös, lenkille ja näyttelypaikalle. Kehässä oli jälleen samat koirat paitsi Elman ei tarttenut mennä koska ihmiset päättivät että annetaan Fannille paremmat mahkut ja koska ELma ei tarttenut enään mitään serttejä. Ja hyvinhän siinä kävi. Fanni sai sertinsä, cacibin ja oli paras narttu ja tuli siis Liettuan Muotovalioksi myös! Minä voitin valioluokan mutta hävisin kirsun mitalla Jepelle josta leivottiin Roppi. Minä sain luokkasertin ja mitalin jossa luki vara cacib. Mammaa harmitti kovasti mutta ei mua kyllä yhtään kun sian hienon mitalin kaulaan. Jeppe sai siis Liettuan valioon oikeuttavan sertin mutta koska ei ole vielä suomessa valio niin se sertti odottaa sitten sitä. Cacib meni myös Jepelle. Illalla ryhmien jälkeen lähdimme kotimatkalle yötä vasten. Koko yön ajoimme, Latviassa kävimme pissillä. Porukka oli jo tosi väsynyttä ja yksi nöffi alkoi oksentamaan bussissa. Aamulla saavuimme Tallinnaan ja taas mentiin laivaan. Päivällä pääsimme vihdoin kotiin ja ai kun olikin kivaa kun sai seuraavan yön nukkua mamman ja isukin sängyssä.